info@csptrinec.cz+420 558 332 167Po-Pá:  06:00 – 17:00Kde nás najdete
Facebook

Azylový dům pro rodiče s dětmi Popis služby

Azylový dům
pro rodiče s dětmi

  • Druh služby: služby sociální prevence
  • Forma poskytování: pobytová služba
  • Kapacita: 28 osob
  • Provozní doba: celoročně, nepřetržitě 24h denně
  • Místo poskytování: Čapkova 708, 739 61 Třinec | Tyršova 633, 739 61 Třinec (byt) | Chopinova 445, 739 61 Třinec (byt)
  • Zřizovatel: statutární město Třinec

„Záleží nám na tom, abyste u nás zažili co nejvíce radosti, smíchu a pohodové atmosféry. Jsme tým dobrých a ochotných pracovníků s velkým srdcem, který Vás podporuje nejen v běžných činnostech, ale pomáhá Vám najít a ocenit to nejlepší ve Vás“.

Poslání

Naším posláním je poskytnout dočasné ubytování a podpořit rodiny a jednotlivé osoby pečující o nezaopatřené děti a těhotné ženy v získání a udržení vhodného bydlení.

Službu poskytujeme přednostně osobám z území města Třince, jeho spádové oblasti, okolních obcí a v případě volné kapacity pak i osobám z jiných regionů.

Služba je podpořena dotací z rozpočtu Moravskoslezského kraje. Tento projekt byl spolufinancován Evropskou unii viz. webové stránky Evropského sociálního fondu v České republice www.esfcr.cz a státním rozpočtem Ministerstva práce a sociálních věcí ČR www.mpsv.cz.

Cíle poskytované služby

  • Minimálně 50 % osob odchází do vhodného typu bydlení
  • 100% klientů zlepší svou situaci v některé z řešených oblastí spolupráce
  • Minimálně 20% osob si upevní sociální síť pro udržení bydlení nebo sociální začlenění

Cílová skupina

Služba je poskytována jednotlivým osobám pečujícím o maximálně 4 nezaopatřené děti, maximálně pětičlenným rodinám a prokazatelně těhotným ženám, které se ocitly bez bydlení nebo jim ztráta bydlení hrozí.

Službu můžeme poskytnout jen osobám, které nepotřebují bezbariérové prostředí.

Zásady poskytované služby

Naše zásady při poskytování služby zachycují a vyjadřují přístup, jakým je služba poskytována. Každý pracovník je zná, ztotožňuje se s nimi a vědomě je aplikuje při poskytování služby. Dodržování těchto zásad vytváří bezpečné a přijímající prostředí pro klienty a zároveň skýtá bezpečné zázemí pro práci s klienty i pracovníkům. Uvědomování zásad pomáhá pracovníkům rozhodnout se při poskytování služby v nových, eticky náročných, situacích.

Přijaté zásady odráží kulturu celého zařízení a jejich dodržování pracovníky je bezpodmínečně vyžadováno, porušování je sankcionováno.

1. Týmový přístup zaměřený na dosažení stanovených individuálních cílů spolupráce

  • Všichni pracovníci jsou obeznámeni s individuálními potřebami klienta, jeho individuálním plánem a všichni pracovníci přispívají k řešení nepříznivé sociální situace klienta. V praxi to znamená, že na plnění individuálního plánu klienta neparticipuje jen klíčový pracovník a klient, ale jeho plnění je podporováno i ostatními členy pracovního týmu.
  • Je žádoucí využívat konzultací s kolegy, protože dohromady toho víme více.

2. Zaměření na silné stránky

  • Naším přesvědčením je, že spolupráci pomáhá a posiluje ji zaměření se na silné stránky, přednosti a osobní potenciál každého člověka.
  • Na silné stránky se zaměřujeme již při jednání se zájemcem, kdy zjišťujeme, co zájemci jde, v čem je dobrý. Zaměřují se na ně i pracovníci v průběhu poskytování služby. Zajímáme se o to, co klientovi umožnilo přežít, co mu pomohlo, že situaci zvládal. Zjišťujeme, jaké byly jeho strategie k tomu, aby situaci zvládal a zda by je mohl využít i k řešení své konkrétní situace.

3. Individuální přístup ke klientovi

  • Služba je klientovi poskytována s ohledem na jeho potřeby, představy o způsobu řešení jeho situace, možnosti a schopnosti a v odpovídajícím rozsahu. Individuálně sjednáváme i podmínky využití služby (např. stanovení termínu úhrad dle reálných možností klienta; dojednání individuálních výjimek z Domácího řádu, pokud to pomáhá řešit nebo nezhoršovat klientovu situaci).

4. Jako v běžném životě

  • Naší službou směřujeme k tomu, aby klienti mohli žít způsobem, který je ve společnosti považován za běžný. Tzn., že u jednotlivých situací hledáme možnosti a způsoby, jak by situace mohly být řešeny v běžném životě (např. klient žádá službu o knihu pro děti – nasměrujeme jej do knihovny tak, jak by situaci řešil v běžném životě).
  • Podmínky a prostředí měníme tak, aby se co nejvíce přibližovaly běžnému životu.

Co nabízíme

  • vytvoření podmínek pro samostatnou přípravu nebo pomoc s přípravou stravy,
  • ubytování po dobu zpravidla nepřevyšující 1 rok,
  • umožnění celkové hygieny těla,
  • vytvoření podmínek pro zajištění úklidu, praní a žehlení osobního prádla, výměny ložního prádla,
  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí vyplývajících z individuálních plánů,
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob, včetně uplatňování zákonných nároků a pohledávek.
  • sociálně terapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob.
  • zprostředkování psychologické pomoci (zdarma/psycholog je pracovníkem organizace).

Informace pro zájemce

Základní informace o poskytované sociální službě zájemci o službu podá kterýkoliv pracovník, a to osobně nebo telefonicky. Pracovník nepodává informaci o volné kapacitě (toto je v kompetenci sociálního pracovníka, případně vedoucího zařízení) ani o zájemci nezjišťuje konkrétní informace, které by přispěly k jeho identifikaci (s ohledem na ochranu osobních údajů postačuje ze strany zájemce jen uvedení jména nebo jen příjmení, obce bez adresy atp.). Je důležité, aby zájemce zanechal telefonický kontakt.

Přijetí do služby vždy předchází jednání se zájemcem, které probíhá u sociálního pracovníka a může trvat i několik hodin. Z tohoto důvodu je termín domluven předem a jednání může být vedeno i ve více dnech.

Během jednání se zájemcem si ověřujeme, zda zájemce spadá do naší cílové skupiny a zda jeho nepříznivá sociální situace koresponduje s druhem námi poskytované služby. Máme přichystán soubor informací o poskytované sociální službě v tištěné podobě, který předložíme zájemci k nahlédnutí. Současně zájemce informujeme o podstatných náležitostech a povinnostech z předloženého souboru informací, např. se zněním smlouvy, o povinnosti dodržovat Domácí řád, právu si stěžovat atd. Důležitou a nezbytnou součástí poskytování služby je i proces individuálního plánování, na němž je zájemce (později klient) povinen se spolupodílet. Součástí jednání je i ukázka pokoje, do něhož by se měl zájemce po uzavření smlouvy nastěhovat.

O přijetí zájemce do služby rozhoduje

  1. kapacita (nesmí být překročena, často záleží na počtu dětí zájemce),
  2. místo bydliště zájemce (občan Třince nebo s vazbami na Třinec a okolí),
  3. datum prvního kontaktu se zájemcem.

Přednostně přijímáme zájemce s místem trvalého bydliště v Třinci, případně ze spádové oblasti a okolních obcí nebo zájemce, kteří mají prokazatelné vazby na Třinec (zaměstnání, škola, soc. dávky, lékař, příbuzenské vazby apod.), v případě, že jeho přijetím nedojde k překročení stanovené kapacity.

Je-li v době uvolnění pokoje v pořadníku žadatelů více zájemců, pak zájemce s vazbou na Třinec v pořadí „předbíhá“ ostatní zájemce a je přednostně vyrozuměn, že může být do zařízení přijat.

Před podpisem smlouvy požadujeme předložení „Posudku všeobecného lékaře o zdravotním stavu“ zájemce i všech jeho dětí. Posudek nesmí být ke dni uzavření smlouvy starší 14 dnů.

Informace pro praktikanty

Naše organizace přijímá na praxi studenty a stážisty, kteří studují obory v sociální oblasti (VŠ, VOŠ) nebo střední školy se sociálním zaměřením. V případě zájmu o praxi kontaktujte vedoucí služby nebo sociální pracovnici. Poté Vám budou poskytnuty další informace týkající se praxí a stáží.

To top