Popis služby
Naším posláním je poskytnout dočasné ubytování a podpořit rodiny a jednotlivé osoby pečující o nezaopatřené děti a těhotné ženy v získání a udržení vhodného bydlení.
Službu poskytujeme přednostně osobám z území města Třince, jeho spádové oblasti, okolních obcí a v případě volné kapacity pak i osobám z jiných regionů.
Název zařízení | Azylový dům pro rodiče s dětmi |
---|---|
Druh služby | služby sociální prevence |
Forma poskytování | pobytová služba |
Zařízení sociálních služeb | azylový dům |
Kapacita | 24 osob |
Provozní doba | celoročně, nepřetržitě 24h denně |
Místo poskytování | Čapkova 708, 739 61 Třinec Tyršova 633, 739 61 Třinec (byt) Chopinova 445, 739 61 Třinec (byt) |
Zřizovatel | statutární město Třinec |
Služba je podpořena dotací z rozpočtu Moravskoslezského kraje.
Tento projekt byl spolufinancován Evropskou unii viz. webové stránky Evropského sociálního fondu v České republice www.esfcr.cz a státním rozpočtem Ministerstva práce a sociálních věcí ČR www.mpsv.cz.
Cíle poskytované služby
- Minimálně 50 % osob odchází do vhodného typu bydlení
- 100% klientů zlepší svou situaci v některé z řešených oblastí spolupráce
- Minimálně 20% osob si upevní sociální síť pro udržení bydlení nebo sociální začlenění
Cílová skupina
Služba je poskytována jednotlivým osobám pečujícím o maximálně 4 nezaopatřené děti, maximálně pětičlenným rodinám a prokazatelně těhotným ženám, které se ocitly bez bydlení nebo jim ztráta bydlení hrozí.
Službu můžeme poskytnout jen osobám, které nepotřebují bezbariérové prostředí.
Nabídka činností při poskytování sociální služby
Nabídka základních činností
- pomoc při zajištění stravy:
- vytvoření podmínek pro samostatnou přípravu nebo pomoc s přípravou stravy,
- poskytnutí ubytování:
- ubytování po dobu zpravidla nepřevyšující 1 rok,
- umožnění celkové hygieny těla,
- vytvoření podmínek pro zajištění úklidu, praní a žehlení osobního prádla, výměny ložního prádla,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí vyplývajících z individuálních plánů,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob, včetně uplatňování zákonných nároků a pohledávek.
- sociálně terapeutické činnosti:
- sociálně terapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob.
Nabídka další činnosti
- zprostředkování psychologické pomoci (zdarma/psycholog je pracovníkem organizace).
Zásady poskytované služby
Naše zásady při poskytování služby zachycují a vyjadřují přístup, jakým je služba poskytována. Každý pracovník je zná, ztotožňuje se s nimi a vědomě je aplikuje při poskytování služby. Dodržování těchto zásad vytváří bezpečné a přijímající prostředí pro klienty a zároveň skýtá bezpečné zázemí pro práci s klienty i pracovníkům. Zvědomování zásad pomáhá pracovníkům rozhodnout se při poskytování služby v nových, eticky náročných, situacích.
Přijaté zásady odráží kulturu celého zařízení a jejich dodržování pracovníky je bezpodmínečně vyžadováno, porušování je sankcionováno.
- TÝMOVÝ PŘÍSTUP ZAMĚŘENÝ NA DOSAŽENÍ STANOVENÝCH INDIVIDUÁLNÍCH CÍLŮ SPOLUPRÁCE
Všichni pracovníci jsou obeznámeni s individuálními potřebami klienta, jeho individuálním plánem a všichni pracovníci přispívají k řešení nepříznivé sociální situace klienta. V praxi to znamená, že na plnění individuálního plánu klienta neparticipuje jen klíčový pracovník a klient, ale jeho plnění je podporováno i ostatními členy pracovního týmu.
Je žádoucí využívat konzultací s kolegy, protože dohromady toho víme více.
- ZAMĚŘENÍ NA SILNÉ STRÁNKY
Naším přesvědčením je, že spolupráci pomáhá a posiluje ji zaměření se na silné stránky, přednosti a osobní potenciál každého člověka.
Na silné stránky se zaměřujeme již při jednání se zájemcem, kdy zjišťujeme, co zájemci jde, v čem je dobrý. Zaměřují se na ně i pracovníci v průběhu poskytování služby. Zajímáme se o to, co klientovi umožnilo přežít, co mu pomohlo, že situaci zvládal. Zjišťujeme, jaké byly jeho strategie k tomu, aby situaci zvládal a zda by je mohl využít i k řešení své konkrétní situace.
- INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP KE KLIENTOVI
Služba je klientovi poskytována s ohledem na jeho potřeby, představy o způsobu řešení jeho situace, možnosti a schopnosti a v odpovídajícím rozsahu. Individuálně sjednáváme i podmínky využití služby (např. stanovení termínu úhrad dle reálných možností klienta; dojednání individuálních výjimek z Domácího řádu, pokud to pomáhá řešit nebo nezhoršovat klientovu situaci).
- JAKO V BĚŽNÉM ŽIVOTĚ
Naší službou směřujeme k tomu, aby klienti mohli žít způsobem, který je ve společnosti považován za běžný. Tzn., že u jednotlivých situací hledáme možnosti a způsoby, jak by situace mohly být řešeny v běžném životě (např. klient žádá službu o knihu pro děti – nasměrujeme jej do knihovny tak, jak by situaci řešil v běžném životě).
Podmínky a prostředí měníme tak, aby se co nejvíce přibližovaly běžnému životu.