Zásady poskytovaných služeb

 

 

ZÁSADA INDIVIDUÁLNÍHO PŘÍSTUPU

  • klademe důraz na individuální potřeby každého uživatele (zohledňujeme potřeby
    a požadavky uživatelů),
  • nasloucháme přáním, podnětům uživatelů.

ZÁSADA DŮSTOJNOSTI UŽIVATELE

  • individuální přístup k uživateli k jeho jedinečnosti, respektování volby a potřeb uživatele,
  • dodržování práv uživatelů, snaha o respektování individuálních životních  hodnot  uživatelů,
  • kontrolní mechanismus je nastaven ve Standardu kvality č. 2 a 7.

ZÁSADA  PARTNERSTVÍ

  • podporujeme uživatele v aktivním přístupu k životu a v posilování jejich soběstačnosti,
  • pracovník uživateli pomáhá a podporuje ho v jeho činnosti, nečiní však za něj věci, které dokáže uživatel vlastními silami zvládnout sám, podporujeme rozhodnutí uživatele a zodpovědnost za sebe,
  • nasloucháme přáním, podnětům a připomínkám uživatelů a jejich zákonných zástupců.

ZÁSADA TÝMOVÉ PRÁCE

  • týmový způsob práce, jednotný přístup zaměstnanců k uživateli,
  • pracovníci tvoří tým, který v průběhu služby komplexně pomáhá plnit osobní cíle uživatelů.

ZÁSADA ODBORNOSTI

  • v zařízení pracují zaměstnanci, kteří splňují kvalifikační požadavky. Uživatelům se věnují odborní pracovníci z oblasti logopedie, tyflopedie, psychologie, fyzioterapie, speciální pedagogiky,¨
  • usilujeme o neustálé zvyšování odborných kompetencí našich zaměstnanců (účastníme se kurzů, seminářů).